Уроки для 6 класу № 4 -5 - Обр. мистецтво - Навчальні предмети - Скачати файли - Слово вчителя

Форма входа
Пошук
Друзі сайта
Інформатика у 12-річній школі
Видавництво «Шкільний світ» Видавництво «Шкільний світ»

Кращі сайти Рунетa
Рейтинг освітніх сайтів
Телепрограми
Пошукові сервери
Пошук однокласників
Світова бібліотека
МОН України
Сервіси для сайта
Інформери
Довідка фірм і сайтів України
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Міні-чат
200
Опитування
Сказати
Всього відповідей: 2172



Неділя, 26.03.2017, 05:24
Головна » Файли » Навчальні предмети » Обр. мистецтво

Уроки для 6 класу № 4 -5

[ (48.0Kb) ]
17.01.2010, 13:08
Урок № 4

Тема: Натюрморт із геометричних форм. Лінійно-конструктивна побудова.
Мета: Учити відтворювати реальну форму предметів; удосконалювати навички і вміння в оволодінні лінійною перспективою; формувати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати форму предметів; виховувати інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи; продовжувати розвивати просторову уяву.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:
для вчителя — постановка натюрморту з геометричних форм, плакат, що демонструє послідовність виконання натюрморту із геометричних форм(мал. 1 9), кращі малюнки учнів, репродукції картин із різними видами перспективи;
для учнів — альбом, графітовий олівець, гумка.
Вузлики на пам'ять
Пропорція (від латин. proportio — співвідношення) —
1) Співвідношення частин цілого між собою.
2) Співвідношення частин архітектурного або художнього твору, один із основних принципів композиції.
3) Розмірність тіла людини.
Простір — необмежена протяжність (в усіх вимірах, напрямках); тривимірна протяжність над землею.
Хід уроку
I. Організація уваги учнів, оголошення теми та мети уроку
II. Актуалізація опорних знань і вмінь
Опитування.
Які види перспективи ви знаєте?
У чому різниця між центральною та кутовою перспективою?
Об'єднайте репродукції картин за видами перспективи (центральна, кутова, знизу вгору).
III. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя.
Ми пам'ятасмо, що графіка — це мистецтво лінійне, мистецтво суворого поєднання чорного і білого.
Майстерність графіка містить у собі вміння створювати з однієї лінії, різної за натиском, напрямком, довжиною, гнучкістю й плавністю, своєрідну палітру ліній. Ось чому графічний малюнок розповідає нам ніяк не менше, ніж живописний.
Сьогодні на уроці ми з вами будемо вдосконалювати свої навички та вміння в оволодінні технікою графітового олівця при виконанні натюрморту із геометричних форм.
IV. Вивчення нового матеріалу
Робота над формуванням навичок і вмінь.
Учитель на дошці пояснює поступову побудову натюрморту з геометричних форм:
1. Композиційне вирішення. (Незалежно від кількості предметів у натюрморті на аркуші їх розміщують як єдине ціле.)
2. Намічання площин і пропорціональних співвідношень знайдених розмірів.
3. Лінійний малюнок предметів з урахуванням перспективи та точки зору.
V. Практична діяльність учнів
Учні виконують з натури лінійний малюнок натюрморту з геометричних форм, дотримуючись такої послідовності:
1. Попередній аналіз постановки.
2. Композиційне розташування зображення на аркуші паперу.
3. Передача характеру форми предметів та їх пропорцій.
4. Конструктивний аналіз форми предметів і перспективна побудова зображення на площині. . .
5. Підведення підсумків роботи над малюнком.
Учитель допомагає учням порадами, рекомендаціями.
VI. Завершення уроку
Учитель підводить підсумки: аналізує характерні помилки в роботах учнів; оцінює діяльність учнів на уроці та демонструє кращі роботи.
VII. Домашнє завдання
Принести: альбом, виконаний на уроці малюнок натюрморту, графітовий олівець, гумку.
Проаналізувати, які геометричні форми нагадують предмети навколо нас.

Урок № 5

Тема: Натюрморт із геометричних форм. Малюнок натюрморту з виявленням об'ємної форми.
Мета: Формувати знання і навички в застосуванні графічних засобів виявлення об'ємної форми (крапки, лінії, штриха, світлотіні, падаючої тіні); удосконалювати навички і вміння в оволодінні роботи технікою графітового олівця при відтворюванні реально}" та об'ємної форм предметів; продовжувати розвивати просторову у яву, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; виховувати працьовитість, охайність, точність у роботі над натюрмортом.
Тип уроку: Засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання:
для вчителя — постановка натюрморту з геометричних форм, плакати, що демонструють послідовність виконання натюрморту із геометричних форм, передачу на зображальній площині об'ємних властивостей предмета засобами світлотіні, малюнки натюрмортів олівцем;
для учнів — альбом, малюнок (лінійно-конструктивна побудова) натюрморту, виконаний на попередньому уроці, графітовий олівець, гумка.
Вузлики на пам'ять
Об'єм — форма, обриси чого-небудь у трьох вимірах; художній засіб (засіб композиції).
Відблиск —
1) Найсвітліша пляма на зламах освітлених предметів і на блискучих поверхнях.
2) Найбільш освітлені місця предметів з глянцевою поверхнею, в яких промені світла перетинаються з поверхнями під прямим кутом. На кулі контури матимуть форму круга,
на бічній поверхні циліндра — смуги, на поверхні конуса — вузького трикутника.
Світло — світле місце, світла пляма на картині, що відтворює найінтенсивніше освітлення певної ділянки зображуваного простору, і поверхня, на яку промінь падає прямо.
Напівтінь (напівтон) — поступовий перехід від світла до тіні.
Тінь — місця на малюнку, картині, які зображують найменш освітлені ділянки чого-небудь; місце на об'ємному предметові, на яке не падає світловий промінь.
Власна тінь — тінь, що є на самому предметі у місці, куди не потрапляють промені світла.
Рефлекс — світло, відбите від інших предметів.
Падаюча тінь — тінь від освітленого предмета, що лягає в протилежний від світла бік; межі тіні повторюють силует предмета.
Хід уроку
I. Організація уваги учнів, оголошення теми та мети уроку
II. Актуалізація опорних знань і вмінь
Індивідуальні завдання.
Четверо учнів біля дошки виконують вправи з побудови різних видів лінійної перспективи куба та різного положення об'єктів відносно лінії горизонту.
Опитування.
Із якими видами лінійної перспективи ми ознайомились на попередніх уроках?
Назвіть основні засоби виразності графіки.
III. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда.
Готуючись до сьогоднішнього уроку, ви аналізували предмети навколо нас? Які геометричні форми вони нагадують? Поділіться своїми спостереженнями.
Проміжний підсумок.
Учні роблять висновок, що всі предмети навкруги нас складаються з простих геометричних форм.
IV. Вивчення нового матеріалу
Підготовчі вправи.
Учні виконують вправи на зворотному боці попереднього малюнка.
Робота з плакатами.
За плакатами учитель пояснює, як виявляється об'єм форми засобами світлотіні (відблиск, світло, напівтінь, тінь, рефлекс, власна та падаюча тінь), демонструє приклади малюнків натюрмортів із
предметів побуту.
Робота над формуванням навичок і вмінь.
Учитель виконує педагогічний малюнок натюрморту на дошці з поетапним коментарем та демонструванням наочності.
На білій поверхні куба можна добре простежити розміщення світлотіні. Освітленість залежить від напрямку світла (різне освітлення граней куба).
Враховуючи ступінь освітленості ділянок частин поверхні циліндра, на малюнку штрихами слід передати поступовий перехід від світла до тіні. Тіньова частина циліндра на краю трохи висвітлюється (рефлекс).
Перевіривши та уточнивши лінійний малюнок, з'ясовують розміщення світлотіні на гіпсовій моделі, яке подібне до розміщення її на циліндричній формі. При цьому слід пам'ятати, що відблиск, світло, і напівтінь, тінь на конічній поверхні мають напрям на вершину конуса.
У зображенні кулі трудність становить передача об'єму світлотінню. Межа, де закінчується світла половина кулі й починається затінена, на яку промінь світла не попадає (тінь), являє собою не пряму (як на циліндрі або конусі), а криву за формою кулі.
Слід звернути увагу, що тінь біля контурної лінії пом'якшується, відбитим від сусідніх предметів світлом (рефлекс). Тому найгустіша тінь не скраю, а на межі з освітленою частиною кулі.
Найсвітліше місце на освітленій половині кулі (відблиск) розташоване найближче до джерела світла.
Промінь світла падає на одну частину кулі під незначним кутом до поверхні (світло), а на другу — під значним кутом (напівтінь).
Слід зауважити, що переходи від світла до напівтіні й тіні на кулі зображують плавно. Рефлекс завжди сприймається темнішим від світла.
V. Практична діяльність учнів
Учні виконують малюнок натюрморту з натури в такій послідовності:
1. Аналіз постановки.
2. Уточнення композиційного розташування зображення на аркуші паперу.
3. Перевірка характеру форми та пропорцій предметів.
4. Уточнення перспективної побудови зображення на площині.
5. Виявлення об'єму предметів засобами світлотіні.
6. Промальовка форми предметів.
7. Узагальнення — підведення підсумків роботи над малюнком.
8. Самоаналіз практичної роботи з виявленням недоліків та доопрацюванням.
Учитель контролює роботу учнів на місцях.
VI. Завершення уроку
Учитель підводить підсумки: аналізує характерні помилки в роботах учнів; дає загальну оцінку уроку; оцінює діяльність учнів на уроці.
VII. Домашнє завдання
Принести: альбом, ножиці, клей, циркуль, лінійку, гумку, фломастери, графітовий олівець.

Категорія: Обр. мистецтво | Додав: Наталия | Автор: Крецу Наталія
Переглядів: 5322 | Завантажень: 2516 | Рейтинг: 3.3/3 |
Всього коментарів: 0

Категорії каталога

Обр. мистецтво [23]Трудове навчання [17]
Інформатика [87]1-4 класи [74]
ГПД [71]Інші [63]


Copyright KonSerg © 2017